Társasházak és lakásszövetkezetek számára az ország bármely területén vállalni tudjuk a liftek távfelügyeletét saját fejlesztésű és a TÜV Rheiland által bevizsgált vészjelzőnk segítségével. A mentés megvalósulhat a megrendelő által megadott mentőszemélyzet értesítésével, de a komplex (mentéssel kiegészített) szolgáltatást is jelentős lefedettséggel biztosítjuk a nagy létszámú saját kivonulószolgálatunk, illetve szerződéses partnereink segítségével.
A liftben rekedt utas által kezdeményezett vészjelzés a saját – Magyarországon egyedülálló és nemzetközileg is elismert szabvány szerint tanúsított – 24 órás távfelügyeletünkre érkezik.
Miután beérkezett a jelzés, ügyeleteseink rögtön telefonkapcsolatot létesítenek a liftben rekedt utassal, és a helyszínre küldik a mentésre kiképzett saját kivonulószolgálatunkat vagy az ügyfél által megjelölt mentőszemélyzetet. A helyszínen lévő mentést végző kollégáink folyamatosan tájékoztatják a távfelügyeletet a mentés kimeneteléről és a lift állapotáról, indokolt esetben pedig még videofelvételt is készítenek.
Amennyiben a felvonó a mentést követően üzemképtelen, vagy bármilyen más jel a javítás szükségességére utal, ügyeleteseink értesítik a lift karbantartóját vagy rendkívüli esetben az üzemeltetéséért felelős személyt.
A szolgáltatás havidíján kívül a számlafizetőt semmilyen egyéb költség nem terheli, mivel a GSM átjelzés forgalmi és előfizetési díjait cégünk fizeti.
Áraink a kialakítástól és az igényektől függően kerülnek meghatározásra, így kérjen árajánlatot, visszahívást vagy ingyenes és azonnali helyszíni felmérést!
Melyik távfelügyeleti szolgáltatást érdemes választani?
Lift távfelügyelet szabványos vészjelző berendezéssel, megfelelő személyi és műszaki tartalékokkal rendelkező diszpécserközponttal, illetve a nap 24 órájában rendelkezésre álló mentési személyzettel.
Előnyök:
A jelzéseket fogadó diszpécserközpont megfelelő számú szabad távközlési vonallal rendelkezik, így mindig elérhető, továbbá a vészjelző készülék megfelel a szabvány előírásainak. A diszpécserközpontban a beérkező jelzések automatikusan dokumentálásra kerülnek, és az ügyeletesek a mentés körülményeit is naplózzák. Egyes szolgáltatóknál az utasokkal folytatott beszélgetések is rögzítésre kerülnek, illetve a mentés előtti és utáni állapotokról videofelvétel is készül, így az utólagos ellenőrzés maradéktalanul megoldott. Ráadásul a megbízható lift távfelügyeleti szolgáltatók olyan felelősségbiztosítással rendelkeznek, amelyek által az esetlegesen felmerülő kárigények is megnyugtató módon rendezhetőek. A vészjelző készülék működőképességét programozható gyakoriságú teszthívásokkal lehet ellenőrizni, a tesztjelzés elmaradása esetén pedig intézkedik a távfelügyelet.
Hátrányok:
A mentést végző személyzet csak az utasok szakszerű kiszabadításához szükséges ismeretekkel rendelkezik, a hiba elhárítására nincs jogosultsága.
A lift távfelügyelet az ügyeletes liftszerelő által valósul meg.
Előnyök:
A mentést követően a szerelő a legtöbb esetben azonnal meg tudja javítani a felvonót.
Hátrányok:
A szerelő akadályoztatása (pl.: egy másik lift hibaelhárításán dolgozik) vagy elérhetetlensége (térerő probléma, lemerült telefon, stb.) esetén a mentés késedelmesen, vagy egyáltalán nem valósul meg. A mentés paraméterei (jelzés beérkezés, illetve helyszínre érkezés időpontja, az utassal folytatott beszélgetés) – még ha technikai lehetőség van is rá – nem dokumentáltak. Ráadásul ebben az esetben a vészjelző készülék általában a szabvány előírásainak nem minden tekintetben megfelelő eszköz, a jelzés pedig SMS formájában az ügyeletesi mobiltelefonra érkezik.
A lift ügyeletet az épület házmestere, közös képviselője vagy egy mentésre kiképzett lakó látja el.
Előnyök:
Ideális esetben – vagyis, ha a mentést végző személy elérhető és otthon tartózkodik – az utas rövidebb idő alatt szabadulhat ki, mint egyéb mentési megoldások esetén.
Hátrányok:
Lényegében kizárható, hogy a fenti személyek a nap 24 órájában mentésre készen állnak. Az események semmilyen formában nem dokumentáltak, így mulasztás esetén a számonkérés, felelősségre vonás szinte lehetetlen. Pontosan e problémákból kifolyólag a vonatkozó szabvány és a felvonó szakértők ezt a megoldást a 2004 után létesült felvonók esetében nem is fogadják el.
A rendszer műszaki háttere
A készülék jelzi, ha a hálózati tápfeszültség megszűnik (vagyis áramszünet van), amikor is a berendezés akkumulátorról működik tovább, valamint a vészjelzőhöz történő illetéktelen hozzáférés, vezetékelvágás esetén a rendszer szabotázsjelzést küld.
A liftben rekedők számára kis megnyugvást jelenthet az, hogy a vészjelző kezelőtablóján lévő használati utasítás háttérvilágítása áramszünet esetén a lift vészvilágítását is biztosítja, ráadásul a készülék kétirányú és akár folyamatos beszédkapcsolatra képes a távfelügyelettel.
Az ügyeletre érkező jelzések mind automatikusan dokumentáltak, a beszélgetésekről pedig hangfelvétel készül, így ügyeleteseink intézkedései bármikor visszaellenőrizhetőek.
A vészjelzőrendszer rendelkezik az F-0074/2003 és az 1/P/2015 számú tanúsítvánnyal, valamint az MSZ EN 81.28:2004 számú szabványnak történő megfelelőséget igazoló szakértői véleménnyel, a mentési ügyeleti tevékenységünk pedig megfelel az MSZ 15698:2013 szabványnak.